مراحل طراحی سایت

اولین و بهترین مرکز تخصصی طراحی سایت همدان، بیش از 14 سال سابقه موفق پشتیبانی حضوری و آنلاین

طراحی سایت

فقط
4

میلیون
تـومـان

طراحی وب سایت همدا | آکسایا

مراحل طراحی سایت

فهرست مطالب

مراحل طراحی سایت

و توسعه آن شامل اقداماتی از قبیل جمع آوری اطلاعات اولیه ، ایجاد سایت و نهایتا نگهداری و بروزرسانی آن میگردد. جزئیات این مراحل برای هر طراح سایت می تواند منحصربفرد باشد ولی اصول کلی شامل مراحل زیر می باشد:
۱-  جمع آوری اطلاعات
۲-  برنامه ریزی
۳-  طراحی
۴-  توسعه
۵-  تست و تحویل
۶-  نگهداری

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات

1

 

اولین گام در طراحی یک سایت موفق جمع آوری اطلاعات است، به نکات بسیاری باید توجه داشت که وب سایت شما نشانگر دیدگاه و احساس شما باشد.اولین گام در واقع مهمترین مرحله برای شناسایی اهداف و چگونگی استفاده از وب برای دستیابی به اهداف مورد نظر می باشد. نکته مهم این است که طراح کار خود را با سوالاتی برای درک نیاز مشتری و کمک به برآورده نمودن خواسته های وی آغاز کند.
سوالات متداول به صورت زیر مطرح می شوند:

هدف

هدف از ایجاد وب سایت چیست؟ آیا میخواهید اطلاع رسانی کنید، خدمات ارائه دهید،تجارت الکترونیکی داشته باشید و یا…؟

انتظارات

چه چیزی شما را به داشتن وب سایت ترغیب می کند؟ بدست آوردن پول بیشتر یا به اشتراک گذاری اطلاعات و …

مخاطبین

آیا یک گروه خاص را برای رسیدن به اهداف خود در نظر دارید؟ تصویری از فرد ایدآل که دوست دارید مخاطب سایت شما باشد تصور کنید. در مورد مخاطبین خود مواردی همچون جنسیت ، گروه سنی و یا منافع خود را در نظر بگیرید این اطلاعات در طراحی وب سایت اهمیت دارند.

محتوای سایت

مخاطبین سایت به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟ به دنبال اطلاعاتی خاص،یک محصول خاص،خدمات ، خرید آنلاین و یا …؟

مرحله دوم: برنامه ریزی

2
با اطلاعات بدست آمده در مرحله اول وقت آن است که برای وب سایت خود برنامه ریزی کنید دراین نقطه است که نقشه کلی سایت ترسیم میگردد. نقشه سایت لیستی از تمام بخش های اصلی و زیر مجموعه های سایت می باشد که به عنوان راهنمایی برای محتوای سایت می باشد. در هنگام طراحی سایت مخاطب آن نیز باید در نظر گرفته شود این کاربر سایت است که در مورد خدمات وب سایت مطالعه میکنند یا به عنوان یک مشتری اقدام به خرید میکنند بنابراین حضور و بازدید کاربر یک اصل اساسی در سایت می باشد یک رابط کاربری خوب باید در جذب مخاطب، موفق عمل کند.
در مرحله برنامه ریزی، با طراح وب در مورد اجزایی مانند قالب سایت، فروم ها،عناصر گرافیکی، تجارت الکترونیک و غیره بحث میشود و طراح سایت با اجرای تکنیک های مناسب به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

مرحله سوم: طراحی

3
فاکتور اصلی مورد توجه در این مرحله مخاطبین مورد نظر برای وب سایت می باشد. برای مثال سایتی را در نظر بگیرید که مختص برای کاربران نوجوان طراحی می شود که مطمئنا طراحی این سایت با طراحی سایتی برای یک موسسه مالی متفاوت خواهد بود. قرار دادن عناصری همچون آرم شرکت و رنگ که نشان دهنده ی اهداف و ماهیت کاری وب سایت باشد در مرحله طراحی بسیار دارای اهمیت است.
در این مرحله طراح سایت چند نمونه اولیه از قالب سایت را با فرمت تصویر ایجاد میکند که برای بدست آوردن طرح نهایی، توجه به نظرات و خواسته های شما در طی مراحل طراحی بسیار مهم است به همین دلیل ارتباط با طراح سایت امری حیاتی است تا با تبادل ایده های طرفین رضایت شما از طراحی سایت پیش از شروع توسعه سایت تضمین گردد.

مرحله چهارم: توسعه

slide-bg-full-4-dark

در این مرحله است که سایت ایجاد می شود، طراح با استفاده از قالب سایت و المان های گرافیکی اولیه، وب سایت را راه اندازی می کند.
به طور معمول توسعه از صفحه اصلی وب سایت شروع می شود و برای صفحات داخلی از پوسته یا همان قالب سایت استفاده می شود. پوسته به عنوان قالبی برای محتوای صفحات سایت و شامل ساختار اصلی وب سایت می باشد. پس از تکمیل شدن پوسته ،طراح محتوای سایت را با توجه به مطالب مورد نظر شما در سایت قرار می دهد.
عناصری همچون فروم ها، فلش و امکانات خرید آنلاین در این مرحله در وب سایت قرار می گیرند. در طول مرحله توسعه سایت باید با طراح در ارتباط باشید تا در صورت خواست شما تغییرات لازم انجام شود.
از دیدگاه فنی ، یک سایت موفق باید به گونه ای باشد که از نظر کاربر نهایی توسعه یافته باشد که برای برآورده نمودن این مسئله باید از کدهای XHTML / CSS مطابق استاندارد های جهانی استفاده شود که حداکثر کارائی را برای مخاطبین فراهم کند.

مرحله پنجم: تست و تحویل

5
در این مرحله طراح سایت آخرین جزئیات را انجام و عملکرد وب سایت را تست می کند. این تست شامل مواردی همچون عملکرد نهایی فروم ها و دیگر اسکریپت ها می باشد و تست سازگاری کامل با انواع مختلف مرورگر ها و حصول اطمینان از اینکه سایت با آخرین نسخه مرورگر ها به خوبی نمایش داده می شود.
یک طراح وب حرفه ای باید به خوبی با استاندارد های موجود در طراحی سایت و توسعه آن آشنا باشد، فناوری های اصلی که امروزه مورد استفاده هستند CSS و XHTML می باشد. به عنوان بخشی از مرحله تست طراح باید از معتبر بودن کد های مورد استفاده مطمئن شود چرا که استفاده از کد های معتبر مطابق استاندارد های موجود بسیار مهم است از جمله در مسئله سازگاری با تمامی مرورگر ها که ذکر گردید.
زمانیکه طرح نهایی وب سایت آماده شد زمان آپلود فایل های سایت به وب سرور مورد نظر است که در این حالت اکثر طراحان ثبت دامنه و انتخاب هاست مناسب را انجام می دهند. با قرار گرفتن وب سایت بروی سرور،سایت به طور کامل راه اندازی شده و برای عموم قابل مشاهده است.

مرحله ششم: نگهداری

نکته مهم برای جذب مخاطبین بیشتر ارائه مطالب و محصولات جدید به طور منظم است. اکثرا طراحان سایت برای ادامه همکاری در بروز رسانی محتوای سایت علاقمند هستند. در صورت درخواست شما طراح سایت، بسته نگهداری سایت متناسب با نیازتان برای ایجاد تغییرات و افزودن محتوای جدید در محدوده زمانی مشخصی را ارائه می دهد.

اگر شما به عنوان صاحب وب سایت علاقمند به مدیریت مطالب وب سایت باشید در این صورت گزینه پیشنهادی ،استفاده از CMS (سیستم مدیریت محتوا) می باشد که روی سایت اجرا می گردد. برای راه اندازی CMS باید در مرحله برنامه ریزی تصمیم گیری شود.
سیستم مدیریت محتوا به شما توانایی ویرایش محتوای وب و امکان دسترسی به قسمت مدیریتی سایت را فراهم می کند که مجهز به یک ویرایشگر متن آنلاین می باشد .همچنین امکان ایجاد صفحات،منو ها و افزودن مطالب جدید فراهم می باشد.

برخی صاحبان وب سایت علاقمند هستند که کنترل کامل و با جزئیات سایت را بر عهده داشته باشند و برخی دیگر خواهان دخالت کامل نیستند و دوست دارند ناظر بر عملکرد سایت باشند که در هر حالتی طراح وب سایت به خوبی می تواند خواسته های شما را بر اورده کند.

دیگر مباحث بسیار مهم در مرحله نگهداری سایت ، SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و SES (ثبت نام موتور جستجو) می باشد که شامل انجام بهینه سازی تخصصی سایت توسط عناصری همچون تایتل،توضیحات و کلمات کلیدی است که باعث بدست آوردن رتبه مناسب توسط وب سایت در رتبه بندی موتور های جستجو می شود، لازم به یاد آوری است که موتور های جستجو نقشی حیاتی در جذب کاربران وب سایت دارند.

در مبحث بهینه سازی و ثبت وب سایت در موتور های جستجو جزئیات بسیاری وجود دارد که انجام آن توسط افراد متخصص در این زمینه ضامن موفقیت وب سایت خواهد بود چرا که پس از راه اندازی یک سایت موضوع مهمتر جذب مخاطب برای وب سایت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

دیگر مطالب ما

خدمات طراحی سایت

مطالب بیشتر

طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور افزونه المنتور یک صفحه ساز پیشرفته با بیش از ۵‌میلیون سایت وردپرسی برای ایجاد محتوا است که نیاز به کد نویسی ندارند. المنتور نسخه پرو نیز دارد و بر روی سایت وردپرسی شما نصب می‌شود (نصب

مشاهده کامل »

CMS چیست؟ | ویژگی های CMS خوب

سیستم مدیریت محتوا CMS چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا (CSM) برای موفقیت اکثر قریب به اتفاق وب سایت ها و اینترانت ها (شبکه های داخلی) حیاتی است. با این وجود هنوز بسیاری از سازمان ها و شرکت‌ها با این تکنولوژی

مشاهده کامل »

با تشکر از اینکه همراه طراحی سایت آکسایا بوده‌اید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از روند طراحی سایت، قیمت های طراحی سایت، نمونه کارها و موفقیت های تیم برنامه‌نویسی آکسایا می توانید در ادامه همراه ما باشید.

[ratemypost-result]
[ratemypost]