درباره دامین و هاست

اولین و بهترین مرکز تخصصی طراحی سایت همدان، بیش از 14 سال سابقه موفق پشتیبانی حضوری و آنلاین

طراحی سایت

فقط
4

میلیون
تـومـان

طراحی وب سایت همدا | آکسایا

درباره دامین و هاست

فهرست مطالب

دامنه و هاست چیست ؟

دامنه چیست ؟

دامنه يا دامين، آدرس وب سایت شما می باشد که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای بین الملی رایج براي ثبت دامنه، عبارتند از : org, net, com که دارای مصارف عمومی می باشند و هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند. همچنين يك پسوند ديگر كه بسيار مورد استفاده است پسوند ملي هر كشور است. مثلا سايت هائي كه متعلق به كشور ايران هستند با پسوند ir و سايتهاي متعلق به كشور روسيه با پسوند ru و … ثبت خواهند شد. در ثبت دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با توجه به اينكه چه كسي زودتر براي ثبت آن نام اقدام كرده باشد، ثبت می شوند.
اين نامها براي مدت يك سال در اختيار شما هستند و شما مي توانيد هر ساله آن را تمديد نمائيد يا از همان ابتدا آدرس را به مدت چند سال رزرو نمائيد.

 Sub Domain چيست؟

نامي است که قبل از نام اصلي Domain قرار مي گيرد و با نقطه از آن جدا مي شود. به عنوان مثال aksaya.ir  يک Domain است و demo.aksaya.ir يک Sub Domain است.

هاستينگ چيست؟

هاستينگ در واقع ميزباني سايت شما در فضای اینترنت است و سايت شما از فضاي هاستينگي كه از آن خريداري كرده ايد استفاده مي كند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

دیگر مطالب ما

خدمات طراحی سایت

مطالب بیشتر

طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور افزونه المنتور یک صفحه ساز پیشرفته با بیش از ۵‌میلیون سایت وردپرسی برای ایجاد محتوا است که نیاز به کد نویسی ندارند. المنتور نسخه پرو نیز دارد و بر روی سایت وردپرسی شما نصب می‌شود (نصب

مشاهده کامل »

CMS چیست؟ | ویژگی های CMS خوب

سیستم مدیریت محتوا CMS چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا (CSM) برای موفقیت اکثر قریب به اتفاق وب سایت ها و اینترانت ها (شبکه های داخلی) حیاتی است. با این وجود هنوز بسیاری از سازمان ها و شرکت‌ها با این تکنولوژی

مشاهده کامل »

با تشکر از اینکه همراه طراحی سایت آکسایا بوده‌اید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از روند طراحی سایت، قیمت های طراحی سایت، نمونه کارها و موفقیت های تیم برنامه‌نویسی آکسایا می توانید در ادامه همراه ما باشید.

[ratemypost-result]
[ratemypost]