طراحی سایت شرکتی

اولین و بهترین مرکز تخصصی طراحی سایت همدان، بیش از 14 سال سابقه موفق پشتیبانی حضوری و آنلاین

طراحی سایت

فقط
4

میلیون
تـومـان

طراحی وب سایت همدا | آکسایا

طراحی سایت شرکتی

فهرست مطالب

همه چیز درباره طراحی سایت شرکتی

امروزه فضای مجازی جایگاه بسیار وسیع و مهمی در بین تمامی مردم دارد. بنابراین فارغ از اینکه شما در دنیای واقعی چه نوع فعالیتی را دارید لزوم حضور و فعالیت شما در اینترنت و در فضای مجازی بیش از پیش افزایش یافته و دارای اهمیت است. حضور در فضای مجازی به شما کمک می کند که کسب و کارتان را رونق دهید و نام فعالیت خود را به یک نام آشنا برای مشتریان خود تبدیل کنید. پس بهتر است که برای اولین قدم حضور خود را در فضای مجازی با طراحی سایت شرکتی محکم کرده و به واسطه این سایت خدمات و محصولات خود را معرفی کنید و بتوانید با مشتریان خود به صورت همیشگی در تعامل دو طرفه باشید.

داشتن و طراحی سایت شرکتی به شما این کمک را می‌کند که بتوانید برند خود را تثبیت کنید. در واقع شما به واسطه این سایت که همانند یک ویترین عمل می‌کند، می‌توانید شرکت خود را به مردم معرفی کنید. زیرا امروزه اولین قدم برای جستجو در رابطه با هر چیزی مراجعه به اینترنت می باشد. بنابراین هر فردی که بخواهد با برند شما آشنا شود اولین اقدامی که می‌کند جستجوی نام شرکت شما در اینترنت و فضای مجازی است.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با سایت شرکتی و طراحی آن صحبت کنیم و هر آن چیزی را که مورد نیاز است در این رابطه بیان کنیم. اگر این موضوع برای تان جالب است و می خواهید که در رابطه با آن کسب اطلاعات کنید پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و تا انتها آن را مطالعه کنید.

سایت شرکتی چیست؟

سایت های شرکتی سایتهایی هستند که برای انواع سازمان ها، نهادها، برندها و شرکت ها طراحی و ساخته می شوند و می توانند به عنوان یک راه بسیار عالی و مناسب برای نمایش نمونه خدمات، تولیدات و به طور کلی معرفی شرکت استفاده شوند. علاوه بر این از طریق این سایت ها می توان یک پل ارتباطی با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید.

اهداف طراحی سایت شرکتی شامل چه مواردی است؟

به طور کلی مهمترین و اصلی ترین هدفی که هر سایت شرکتی به منظور آن ایجاد می‌شود معرفی شرکت و کسب و کار و خدمات آن است. در دنیای امروز استفاده از این سایت ها یک ابزار مناسب برای تمامی کسب و کارها بوده و راهکاری مناسب جهت معرفی انواع خدمات و همچنین ایجاد ارتباط با مخاطبان می باشد.

یکی از مزایای بسیار جالب سایت های شرکتی برای افرادی است که دارای کسب و کارهای کوچک هستند و برخی از این افراد حتی مکانی فیزیکی برای انجام کسب و کار خود ندارند و تنها در وبسایت خود فعالیت می کنند. این افراد به واسطه سایت های شرکتی خود می توانند به بازاریابی بپردازند و یا اینکه در دنیای واقعی اعتبار کسب کند.

یکی دیگر از اهداف طراحی سایت شرکتی افزایش مشتریان و مخاطبان می باشد. زیرا به واسطه این سایت ‌ها بازدیدکنندگان به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کنند و بنابراین یک راه مناسب برای تبلیغ برند و خدماتتان استفاده از همین سایت ها است. در واقع در این روش شما با صرف هزینه بسیار پایینی نسبت به هزینه انواع تبلیغات می توانید همان هدف تبلیغات را دنبال کنید.

 بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد ایجاد و راه اندازی یک وب سایت شرکتی برای انواع متفاوتی از کسب و کارها یک نیاز ضروری محسوب می شود و می تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

طراحی سایت شرکتی به چه معناست و به چه کسی طراح‌ سایت گفته می شود؟

به کلیه اقدامات و فعالیت هایی که برای ساخت یک سایت به صورت صفر تا صدی انجام می شود طراحی سایت گفته می شود. همه این اقدامات و فعالیت ها به واسطه طراح‌ سایت انجام می‌شود. به این منظور طبق یک برنامه ریزی خاص روی تصاویر، متون، فایل های صوتی و فایل های تصویری یکسری اقدامات انجام شده و سایت مورد نظر طراحی می شود.

اما برای طراحی سایت متخصصین زیادی مورد نیاز است. شامل گرافیست و برنامه نویس، پشتیبانی کار، سئو کار و غیره که مهمترین این افراد برای طراحی سایت برنامه ریز و سئو کار هستند. طراح وب کسی است که به واسطه خلاقیت خود طرح های زیبا را برای سایت شما استفاده کرده و به این واسطه می‌تواند سایت شما را ارتقا ببخشد. در واقع طراح سایت چیزی را طراحی می کند که کاربر سایت به طور مستقیم می تواند با آن ارتباط بگیرد.

اما طراحی سایت شامل دو قسمت است:

قسمت اول طراحی قسمت های ظاهری سایت است که به وسیله زبان های برنامه نویسی تحت وب انجام می‌شود و دقیقا چیزی طراحی می‌شود که کاربر می‌تواند آن را ببیند.

در قسمت دوم نیز بدنه سایت است و هر چیزی که در این قسمت طراحی می شود کاربران نمی‌توانند آن را ببینند. مانند بانک اطلاعاتی، اطلاعات کاربران، محل نگهداری فایل ها و مواردی از این قبیل.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که وظایف طراح سایت شامل موارد خاصی است که تولید محتوا را شامل نمی شود. مطابق با استانداردهایی که برای طراحی سایت و یا طراحان آن وجود دارد تولید محتوا وظیفه ای است که برای طراح سایت تعریف نشده است. و در واقع طراح سایت فقط ساخت و ایجاد سایتها را به عهده دارد. اما می‌تواند در صورت قرارداد مجزا وارد این حوزه نیز شود و به تولید محتوا و وارد کردن آن در سایت شرکتی نیز بپردازد.

امکانات مورد نیاز طراحی سایت شرکتی

هر سایت شرکتی باید دارای یک سری امکانات و صفحاتی باشد که در این قسمت می خواهیم در رابطه با آنها به توضیح بپردازیم.

  • صفحه نخست:

 این صفحه صفحه ای است که متناسب با نوع طراحی سایت شامل خدمات، محصولات و فعالیت شرکت مورد نظر است. و به نوعی به معرفی شرکت می پردازد. در واقع این صفحه همان ویترین شرکت است که یک نمای کلی از شرکت در آن توضیح داده می شود. به طور مثال نمونه کار ها، شعار شرکت، خدماتی که شرکت ارائه می دهد، اطلاعات تماس و مواردی از این قبیل. این صفحه می تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار و با اهمیت باشد. بهتر است که این صفحه ظاهری شیک، زیبا و ساده داشته باشد و در عین حال بتواند به طور کلی فعالیت شرکت را نشان داده و به معرفی شرکت بپردازد.

  • صفحه خدمات:

 در این صفحه یک لیست کامل از خدماتی که شرکت ارائه می دهد قرار گرفته می شود و شرکت و خدمات آن به طور کامل معرفی می شود.

  • صفحه نمونه کار:

 همانطور که از اسم این صفحه مشخص است صفحه ای است به منظور قرار دادن نمونه کارهایی که شرکت و یا سازمان آن را را انجام داده اند. همچنین می‌توان برای هر نمونه ای که انجام شده است قسمت توضیحات قرار داد و آن کارها را با جزئیات کامل به مخاطب معرفی کرد.

  • صفحه درباره ما:

 در این صفحه ما می‌توانیم اطلاعات شرکت مانند آدرس، شماره تلفن، شعبات و همچنین فرم دریافت نظرات کاربران را قرار دهیم که به واسطه این فرم می توان از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان آگاه شد. این صفحه حکم یک نقشه برای نشان دادن شعبه اصلی و شعبه های دیگر شرکت را دارد.

  • صفحه محصولات:

 کاملا مشخص است که در این صفحه فعالیت ها، محصولات و خدمات شرکت قرار داده می شود و بهتر است که هر محصولی را همراه با عکس آن و البته کاتالوگ توضیحات در این صفحه بارگذاری کرد.

صفحات دیگر نیز ممکن است نسبت به نوع شرکت و فعالیت در وب سایت قرار گیرد که در هر نوع فعالیتی ممکن است متفاوت باشد.

طراحی وب سایت شرکت چقدر طول می کشد؟

برای اینکه بتوانیم یک سایت شرکتی را طراحی کنیم نمی توانیم زمان مشخص و ثابتی را برای آن تعیین کنیم. زیرا این مسئله کاملاً به امکاناتی که برای صفحه مورد نظر نیاز است بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به طور تقریبی بیان کنیم ممکن است که این فرایند حدود یک ماه زمان نیاز داشته باشد که البته باز هم با توجه به امکانات درخواستی و قابلیت هایی که برای وب سایت در نظر گرفته می شود ممکن است این زمان کم یا زیاد شود.

آیا سایت فروشگاهی همان سایت شرکتی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. در سایت فروشگاهی فروش محصولات به صورت آنلاین انجام می‌شود که معمولاً توسط درگاه های پرداخت این کار انجام می‌شود. اما سایت های شرکتی سایت هایی هستند که به ارائه و معرفی خدمات و تولیدات شرکت مورد نظر می پردازند. بنابراین این دو سایت کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند و با اهداف متفاوتی نیز طراحی می شود.

نرم افزار مورد نیاز برای طراحی سایت شرکتی چیست؟

یکی از بهترین نرم افزار هایی که برای طراحی انواع سایت به کار برده می‌شود نرم افزار وردپرس است. اخیراً وردپرس به‌روزرسانی‌هایی شده است که باعث افزایش قدرت و عملکرد آن شده است. و همچنین به طور کامل می تواند زبان فارسی را پشتیبانی کند. بنابراین این مسائل توانسته است جایگاه بسیار بالایی را نسبت به دیگر سیستم های مدیریت محتوا به این نرم‌افزار ارائه دهد.

 یکی از نکات بسیار مهم و جالب در وردپرس این است که این سیستم کاملاً رایگان است و همچنین تعداد بسیار زیادی از پلاگین ها را دارد که می‌تواند به واسطه آنها امکانات متفاوتی را برای انواع سایت ها فراهم می‌سازد. همین رایگان بودن این نرم افزار باعث شده است که هزینه های راه اندازی و طراحی انواع سایت ها به میزان بسیار زیادی کم شود که این مسئله یک گزینه رقابتی بسیار عالی به شمار می رود. علاوه بر این وردپرس از نظر انعطاف پذیری و همچنین امنیت بسیار کارا بوده و در رتبه نخست در میان دیگر سیستم های مدیریت قرار دارد. تمام مواردی که بیان شد نشان دهنده این است که سیستم مدیریتی وردپرس بهترین سیستمی است که می توان به واسطه آن به طراحی انواع سایت های شرکتی پرداخت.

چرا باید طراحی سایت را به متخصص سپرد؟

همیشه گفته اند که کار را باید به کاردان سپرد. این مسائل در طراحی سایت شرکت نیز صادق است. در این قسمت ۵ دلیل را برای شما ذکر خواهیم کرد که نشان می دهد بهترین کار سپردن طراحی به متخصصان است.

اولین مسئله این است که این کار می تواند در زمان شما صرفه جویی زیادی داشته باشد. حتی اگر شما در این رابطه اطلاعات داشته باشید احتمالاً برای اینکه بتوانید یک وبسایت قوی کارا و مناسب ایجاد کنید اطلاعات شما کافی نیست.

دوم اینکه سپردن کار متخصص باعث می شود که وب سایت شما کاملا قابل اعتماد باشد. به خاطر داشته باشید که شما متخصص طراحی وب نیستید. بنابراین ممکن است که برخی از مسائل را متوجه نشوید و نسبت به قابل اعتماد بودن وب سایت خودتان آگاهی کافی نداشته باشید.

مورد سوم اینکه شما به واسطه سپردن طراحی سایت شرکتی به متخصص می توانید طرح های بهتری دریافت کنید. ممکن است شما فقط یک الگوی خسته کننده را برای وب سایت خود انجام دهید. اما اگر این کار را به متخصص بسپارید باعث می شود که طرح های بسیار بیشتر و بهتر را برای این منظور دریافت کنید.

مورد بعدی این است که با استفاده از متخصص، وب سایت سریع تری خواهید داشت. یک متخصص می داند که چه افزونه هایی را باید در صفحات بارگذاری کند که سرعت سایت شما را پایین نیاورد. و بنابراین شما بتوانید یک وب‌ سایتی بالاتر از سطوح متوسط داشته باشید.

مورد آخر نیز این است که شما به واسطه این مسئله قابل اعتماد به نظر می‌رسید.سایت شما معرف شرکت شماست. بنابراین اگر که این وب سایت به صورت اصولی و صحیح ساخته شود می تواند یک وجهه عالی از شما به نمایش بگذارد.

مهمترین عوامل موثر در طراحی وب سایت های شرکتی

  • رنگ بندی

همواره یکی از اصول مهم در انواع متفاوت طراحی استفاده از رنگ هاست. رنگ ها می تواند باعث جذب افراد شود. به طور مثال وقتی که شما می خواهید لباس های خود را انتخاب کنید و یا حتی دیوارهای خانه و وسایل خانه خود را انتخاب کنید یکی از مواردی که به آن دقت زیادی می کنید رنگ آن است. بنابراین به جرأت می‌توان گفت که انتخاب رنگ یکی از مهمترین مسائل است که در طراحی انواع متفاوت سایت باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که این رنگ بندی می تواند تاثیر بسزایی در شکل کلی سایت و همچنین جذب مخاطبان داشته باشد. هر کاربری که وارد سایت شما می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می‌کند رنگ بندی سایت و استفاده از تصاویر مختلف و نوع طراحی سایت است.

مطابق با علم روان‌شناسی، رنگ‌ ها می‌توانند روی احساسات افراد تأثیر بگذارند. بنابراین بهتر است که در طراحی سایت شرکتی از رنگ هایی استفاده کنید که شاد باشند و بتوانند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. پس علم روانشناسی رنگ ها نیز یکی دیگر از اطلاعاتی است که هر طراح سایت باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

  • فرهنگ

از دیگر مواردی که در طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد فرهنگ کاربران سایت شرکت مورد نظر است. به طور مثال همین مسئله رنگ ها که به آن پرداخته شد در کشورها و جوامع متفاوت می تواند احساسات متفاوتی نیز القا کند. به طور مثال در کشور ایران رنگ سفید نشانه‌ای از صلح و صفا و پاکی است و می تواند حس خوبی را به مخاطب القا کند. اما همین رنگ در کشور دیگری مانند ژاپن می‌تواند حس ناخوشایند را به مخاطب شما القا کند. پس باید بدانید که سایت شما برای چه قشری از مخاطبین طراحی می ‌شود.

  • گروه سنی

همچنین در نظر گرفتن گروه سنی مخاطب شما نیز می تواند در طراحی وب سایت تاثیرگذار باشد. اینکه شرکت شما چه محصولاتی را برای چه گروه سنی تولید می کند بسیار مهم است. سایتی که برای مخاطبان بزرگ سال تولید و طراحی می شود مسلماً با سایتی که برای گروه سنی نوجوان و گروه سنی جوانان طراحی می‌شود باید متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

دیگر مطالب ما

خدمات طراحی سایت

مطالب بیشتر

طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور افزونه المنتور یک صفحه ساز پیشرفته با بیش از ۵‌میلیون سایت وردپرسی برای ایجاد محتوا است که نیاز به کد نویسی ندارند. المنتور نسخه پرو نیز دارد و بر روی سایت وردپرسی شما نصب می‌شود (نصب

مشاهده کامل »

CMS چیست؟ | ویژگی های CMS خوب

سیستم مدیریت محتوا CMS چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا (CSM) برای موفقیت اکثر قریب به اتفاق وب سایت ها و اینترانت ها (شبکه های داخلی) حیاتی است. با این وجود هنوز بسیاری از سازمان ها و شرکت‌ها با این تکنولوژی

مشاهده کامل »

با تشکر از اینکه همراه طراحی سایت آکسایا بوده‌اید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از روند طراحی سایت، قیمت های طراحی سایت، نمونه کارها و موفقیت های تیم برنامه‌نویسی آکسایا می توانید در ادامه همراه ما باشید.

[ratemypost-result]
[ratemypost]