هکر های توییتر چگونه دستگیر شدند؟

اولین و بهترین مرکز تخصصی طراحی سایت همدان، بیش از 14 سال سابقه موفق پشتیبانی حضوری و آنلاین

طراحی سایت

فقط
4

میلیون
تـومـان

طراحی وب سایت همدا | آکسایا

هکر های توییتر چگونه دستگیر شدند؟

فهرست مطالب

در جریان هک توییتر در تاریخ ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر) ابتدا حساب‌های کاربری مربوط به بیت‌کوین هدف قرار گرفتند اما پس از آن اکانت افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، بیل گیتس، کانیه وست، جف بزوس، مایک بلومبرگ، جو بایدن و باراک اوباما هم هک شدند. در این اکانت‌ها توییتی منتشر شد که در آن یک حساب بیت‌کوین ذکر شده و در متن منتشر شده آمده بود که اگر افراد مقداری بیت‌کوین به این حساب واریز کنند، دو برابر مقدار موردنظر را دریافت خواهند کرد. در جریان این حمله، هکرها از طریق حساب بیت‌کوین حدود ۱۱۷ هزار دلار جمع‌آوری کردند.

شب گذشته خبر دستگیری سه نفر به اتهام هک توییتر منتشر شد.هکر هایی که با هک توییتر و از طریق بیت کوین میلیون ها دلار بدست آوردند. یکی از آن‌ها نیما فاضلی ۲۲ ساله از شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا آمریکا است. همچنین باید به یک فرد ۱۷ ساله به نام گراهام کلارک از شهر تامپا در ایالت فلوریدا هم اشاره کنیم که ظاهرا او متهم ردیف اول محسوب می‌شود و به ابزارهای توییتر دسترسی داشته است. نفر سوم هم میسون شپارد ۱۹ ساله از بریتانیا است.

گفته می‌شود نیما فاضلی و میسون شپارد فقط واسطه بوده‌اند و اف‌بی‌آی اعلام کرده تلاش برای یافتن دیگر مظنونین همچنان ادامه دارد. گراهام کلارک ۱۷ ساله که ظاهرا مغز متفکر این حمله بوده، با ۳۰ اتهام جدی روبرو شده و از طرف دیگر نیما فاضلی و میسون شپارد هم با احتمال ۵ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه مواجه هستند.

بر اساس آنچه اف بی آی منتشر کرده همچنان که پیش‌تر هم اعلام شده بود آنها از یک ابزار داخلی مدیریتی توییتر برای هک اکانت‌های مشهور استفاده کرده بودند. در واقع یکی از آنها یکی از کارکنان توییتر را قانع کرده بود که او در دپارتمان آی تی توییتر کار می‌کند و از این طریق از وی دسترسی به این ابزار مدیریتی را به دست آودره بود.

گراهام کلارک با قانع کردن کارمند توییتر توانست اکانت برخی از مشهورترین افراد و یا شرکتها در توییتر را در اختیار بگیرد از جمله جو بایدن ، باراک اوباما و حتی اکانت شرکت اپل. او سپس یک آگهی فریبنده روی اکانتها قرار داد و درخواست بیت کوین کرد او از این طریق معادل ۱۱۷ هزار دلار  بیت کوین به دست اورد.

بر اساس گزارش ماموران فدرال آنها توانستند با ردیابی یک حساب در سایت تبادل ارز مجازی Binance و coinbase به گواهینامه رانندگی میسن شپارد (‌که برای احراز هویت از آن استفاده کرده بود ) دست یابند. شپارد بخشی از پول به دست آمده از طریق اکانت‌های توییتر را از این طریق تبدیل کرده بود.

همچنین نیما فاضلی نیز از گواهینامه رانندگی اش که در سایتCoinbase احراز هویت شده بود شناسایی شد او نیز بخشی از پولها را تبدیل کرده بود و همین باعث گرفتار شدنش شد. فاضلی احتمالا به ۵ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد. شپارداما احتمالا با ۲۰ سال زندان و ۲۵۰ هزاردلار جریمه روبه رو خواهد بود.

با این حال شپارد و فاضلی در این هک نقش واسط داشتند و نقش اول این هک جنجالی و بزرگ را جوان ۱۷ ساله گراهام کلارک برعهده داشت که با اکانت Kirk#5270 توانست کارمندتوییتر را فریب دهد و به سیستم داخلی توییتر نفوذ کند.

موارد اتهامی او ۳۰ مورد است و با وجودی که ۱۷ سال دارد همانند یک بزرگسال با او رفتار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری

دیگر مطالب ما

خدمات طراحی سایت

مطالب بیشتر

طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور افزونه المنتور یک صفحه ساز پیشرفته با بیش از ۵‌میلیون سایت وردپرسی برای ایجاد محتوا است که نیاز به کد نویسی ندارند. المنتور نسخه پرو نیز دارد و بر روی سایت وردپرسی شما نصب می‌شود (نصب

مشاهده کامل »

CMS چیست؟ | ویژگی های CMS خوب

سیستم مدیریت محتوا CMS چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا (CSM) برای موفقیت اکثر قریب به اتفاق وب سایت ها و اینترانت ها (شبکه های داخلی) حیاتی است. با این وجود هنوز بسیاری از سازمان ها و شرکت‌ها با این تکنولوژی

مشاهده کامل »

با تشکر از اینکه همراه طراحی سایت آکسایا بوده‌اید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از روند طراحی سایت، قیمت های طراحی سایت، نمونه کارها و موفقیت های تیم برنامه‌نویسی آکسایا می توانید در ادامه همراه ما باشید.

[ratemypost-result]
[ratemypost]